Galenskapen firar nya triumfer

Enligt ett telegram från TT, publicerat i mitt lokala husorgan, har kammarrätten avgjort att Robert Edlund i Umeå inte har rätt till a-kassa eftersom han enligt uppgift inte stått till arbetsmarknadens förfogande. Ja det låter ju helt rimligt. Men vad har då sagde Robert gjort istället?
Har han nekat att ta anvisat jobb? (Förmodligen har han inte anvisats något att tacka nej till!)
Har han rest utomlands för sina väl tilltagna bidrag? (Förmodligen åker han hem till mamma för söndagsmiddag och lever i övrigt på makaroner och riven ost.)
Jobbar han svart och drar in bidragspengar på sidan om? (Kan jag inte uttala mig om men håller det inte för troligt. Och denna tes strider jag för baserat på att de flesta människor är hederliga!)
Men vad i hela friden har grabben gjort då? Jo, han har varit fräck nog att spela innebandy!!!
Se där, nu får han minsann sitt rättmätiga straff. Att ta sig till med sådana utsvävningar och det under brinnande arbetslöshet! Vet hut, slyngel!

Förlåt mig Robert...för att jag gör mig lustig på din olycka...jag hoppas att du förstår ironierna och sarkasmerna.
Men vad i hela friden är detta för TRAMS???? Jag vill minnas att en Markatta i min närhet drabbades av samma oblida öde för en evighet sedan när sagda katta ville gå en kvällskurs i data under sin arbetslöshetstid men blev nekad detta eftersom hon då inte stod till arbetsmarknadens förfogande. Hade det däremot rört sig om en kurs i porslinsmålning hade saken varit en annan med motivet att "det handlar ju om din rekreation"!!!

Så alla ni arbetslösa, se för höge farao till att inte göra något annat än att söka jobb. Boka inga tider i tvättstugan för tänk om de ringer och ber att du ska komma och arbeta just då! Och delta inte i några sociala engagemang som innebandy, stavgång, hundrastning. Däremot går det bra att delta i porslinsmålning så länge du inte lär dig något du möjligen kan ha nytta av i din framtida karriär.

Tror att jag måste lägga mig och vila eftersom adrenalinet nu nått nya toppnoteringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0