Nåt mästerskap eller?

Det pågår visst någon sorts mästerskap i världen. Kan vara begränsat till Europa,
Färgglada pojkar/män/gubbar rantar runt på en gräsplätt och försöker peta in en rund sak i nån form av fyrkant med nät.
Under tiden ropar sig upphetsade karlar hesa och en högröstad bakgrundskör skrålar en ohörbar salva. Antar att det är för att uppmuntra de där gubbarna som springer runt på gräset. (Och det kan de ju verkligen behöva med tanke på de svårigheter de tycks möta.)
Tidningarna är också drabbade av fenomenet då stora delar är bebodda av granna bilder på de svettiga spelarna. Analyserna är många och ordrika både i radio och TV. Jag har även hört kolleger diskutera detta och förstått att somliga tagit ut sin semester för att bevista spektaklet på plats.

Vad är det som händer?

Kommentarer
Postat av: Markattan

Jo ser du, det är europamästerskapet i fotboll som pågår. Pojkarna har fått sig tilldelade ett område på gräsmattan, eller planen, att vakta och göra diverse anfall på. Publiken, dvs de som enligt dig ropar sig hesa, är där för att ge sitt stöd och roa sig kungligt. Tidningar och övrig media försöker att hålla övriga intresserade ajour med vad som händer före, under och efter match samt analyserar läget. De bevakar alltså EM-festen. De som under arbetstid ventilerar föregående matcher gör det för att de längtar hem till nästa tillfälle att sjunka ner i väl vald möbel och njuta av en målkavalkad...



Så nu vet du det.

2008-06-10 @ 00:23:43
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Tvillingen

Är det i dessa lägen man joxar med trasan, gör en strut och har chans på ett hat-trick????

2008-06-10 @ 08:33:59
Postat av: Markattan

Bollen är rund ju!

2008-06-10 @ 10:38:04
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Tvillingen

Jag som trodde att den var död!

2008-06-10 @ 16:45:20
Postat av: Jorå

Jag har nog sett både dam-mästerskap på TV i samma sport samt damer på läktaren så sent som i kvällens segermatch mot Grekland, så överdriv inte det där med genusaspekten! ;)

2008-06-10 @ 23:16:59
Postat av: Tvillingen

Jorå, så har jag också uppfattat saken. Fast just den här "damen" är så måttligt intresserad av både dam- och herrmästerskap i de flesta sporter.

Och att jag hemföll åt att kalla deltagarna på och bredvid planen för gubbar och liknande får skyllas på det faktum att i mitt hem mestadels vistas manliga varelser! Man blir lätt lite insnöad då märker jag. Sorry?



Vive la fotbollsmästerskap.

2008-06-11 @ 08:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0