God Jul

Så har julefriden lägrat sig över min enkla boning och om alldeles strax är det den 24 december.
Vilket sammanträffande va?

Nu väntar en natts skön sömn i egen säng, jo jag övergav närbon och hans förkylning för att sova hemma i natt.
Risgrynsgröten till  morgonens frukost ska kokas och det gör jag på mitt eget sätt vilket betyder att gröten börjar tillredas kvällen före och sen får den stå och svälla över natten. Då är den lagom till frukostdags och den är inte vidbränd det minsta lilla.

Jag önskar dig en fröjdefull jul på precis det sätt du själv vill ha den.
Själv ska jag äta gott, titta på Kalle Anka och Karl-Bertil Jonssons jul, tindra lite ikapp med de levande ljusen och må som en prins.

GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0