Min älskade mp3-spelare är död...IGEN!

Fick i julklapp en mp3-spelare (Sansa I) av min hjärtevän, en med radio och ett fantastiskt bra ljud. Älskade denna lilla tingest direkt från start och använde den vareviga dag. Bedrövelsen var stor när den en dag i slutet av februari bara bestämde sig för att sluta sina dagar, kasta in handduken och lämna mig i stor sorg och saknad. 
Denna lilla maskin inhandlades hos Kjell&Compani, ett företag med servicegrad av sällan skådat slag insåg jag när jag åkte dit för att se om jag kunde få hjälp. Utan vidare spisning bytte de ut min mp3 mot en ny (Sansa II). Maskin nummer två höll drygt en månad och sen var det samma visa igen.
En ny tur till Kjell gav samma resultat, utan knot men med glada miner byttes den felande ut mot en hel(ande) (Sansa III) och mitt liv som öronpluggad kunde fortsätta.
Igår fick jag anledning att göra en ny resa till min favoritaffär för att få hjälp att ta bort en del filer som det bara inte gick att radera här hemma. Fick som vanligt hjälp och som vanligt berömde jag deras servicekänsla.
Men idag bestämde sig även denna, den tredje vännen, att lägga av. Den slutade bara att andas helt enkelt och jag funderar på om den ska få sluta sina dagar på samma sätt som de övriga eller om en enkel begravning här hemma är att föredra. Ja, allvarligt talat, jag är så ledsen att jag sitter här med tårar i ögonen vilket ju är oerhört fånigt. Att fästa sig så vid en liten världslig sak som en musikmaskin är väl inte helt normalt, men den är min favoritsak!
Men nu är det nog dags att ge upp, det får bli en ny resa till Kjell i morgon efter jobbet. Den här gången får jag förhandla med dem om möjligheten att byta till en helt annan modell. Alternativt kanske de kan väcka min vän till liv igen???

Tvilling ett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0