Första utbildningsdagen

Den här tvillingen ska ju bli coach, eller en bättre coach med papper på sin kunskap, och idag var det dags för första dagen i den utbildningen.
Jag har gått flera olika coachutbildningar i andra företags regi och det har gett mig många insikter och framförallt gett mig tron att jag är bra på coaching. Men nu är det alltså dags för en utbildning som leder fram till diplom och möjlighet att certifiera mig.
Vi är bara 5 elever och det känns som ett lagom stort gäng. Varierande erfarenheter och bakgrund har vi förstås och det är ju en enorm bas att ösa ur.
Just nu snurrar det runt en massa tankar och reflektioner som jag inte hunnit sortera så jag gör ingen längre analys av dagen. Nöjer mig med att det är så fantastiskt roligt att sitta på skolbänken och lära sig ett ämne man är riktigt intresserad av.
Vi ska under utbildningstiden coacha varandra på lektionsdagar och i mellantiden men dessutom ska vi leta rätt på någon som vill bli coachad och träningscoacha. Om det fungerar tänker jag försöka skaffa mig två "offer" att öva på för nu är det slut på "lallandet", nu ska det bli verklighet det här med att leva på coaching.

Lev väl önskar tvilling ett

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan få coacha mig, jag har en massa att coacha tillrätta...

2008-04-14 @ 22:07:56
Postat av: Coach

Vart skickar jag fakturan?

2008-04-15 @ 21:34:14
Postat av: Anonym

Den skickas helst inte alls, att vara coach är väl ett kall?

2008-04-17 @ 18:13:28
Postat av: Coach

Haha, vilket fåfängt hopp du när.

2008-04-17 @ 18:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0